NELAYAN PKNK KUALA MUDA PERLU STRUKTUR KONSEP PEMASARAN
NELAYAN PKNK KUALA MUDA PERLU STRUKTUR KONSEP PEMASARAN
KOTA KUALA MUDA: Persatuan Nelayan Kawasan (PNK) Kuala Muda dicadang supaya dapat menstruktur semula konsep pemasaran hasil tangkapan laut termasuk produk hiliran bagi memastikan bekalan terus konsisten sebelum menyertai Projek Barangan Asas (BA100) ANGKASA.
Presiden Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (ANGKASA), Datuk Dr. Abdul Fattah Abdullah berkata, faktor peningkatan jumlah outlet BA100 di seluruh negara menyebabkan aliran dagangan produk menjadi semakin besar dan kerap.
“Bagi memastikan bekalan dapat disalurkan secara konsisten, pasukan BA100 ANGKASA akan bekerjasama dengan pengurusan PNK Kuala Muda dengan memberi tumpuan kepada pasaran outlet BA100 di kawasan utara Semenanjung terlebih dahulu,”katanya.
Beliau yang juga Presiden ASEAN Cooperative Organization (ACO), untuk memastikan bekalan dapat disalurkan secara konsisten memerlukan tatacara konsep pemasaran yang lebih efektif.
Beliau berkata demikian sewaktu berucap dalam satu sesi lawatan dan perbincangan ANGKASA bersama PNK Kuala Muda di Kampung Tepi Sungai, Kota Kuala Muda, Kedah.
Turut hadir dalam perbincangan tersebut ialah Naib Presiden ANGKASA, Dr. Mohd Azlan Yahya; dan barisan Anggota Jawatakuasa Perhubungan ANGKASA Negeri (JPAN) Kedah diketuai Pengerusinya, Wan Ibrahim Wan Jusoh.
Turut sama, Pengarah LKIM Negeri Kedah, Dr. Abdul Salim Tajudin; Pengerusi PNK Kuala Muda, Muhammad Kamal Abidin; Pengarah Urusan Realfact Global Sdn. Bhd., Datuk Azhar Baharuddin dan Pengurus Besar Bahagian Komunikasi Korporat ANGKASA, Halim Ibrahim.-SAHIH.